Informacje ogólne dotyczące umowy
- Regulamin dotyczy umowy pomiędzy firmą : Szkoła językowa Si School Aleksandra Rek-Niemczynow, ul. Zaściankowa 50, 71-230 Szczecin, NIP: 851-286-95-50, zwana dalej Szkołą oraz Słuchaczem / Opiekunem / Płatnikiem.
- Umowa dotyczy organizacji i przeprowadzenia kursu językowego oraz kursu matematyki lub chemii przez Szkołę Językową Si-School.
- Umowa zostaje zawarta na czas określony, tj. rok szkolny 2024/2025 podzielony na trzy trymestry: jesienny (10 zajęć od 16 września 2024r.), zimowy(od 11tych zajęć, kolejne 10 zajęć) oraz letni (od 21wszych zajęć, kolejne 10 zajęć.) z możliwością jej rozwiązania opisaną w paragrafie 4 niniejszego regulaminu.
- Szkoła zobowiązuje się do przeprowadzenia indywidualnego, w parze lub grupowego kursu wybranego języka/matematyki w określonym wymiarze godzin, stacjonarnie lub w trybie online wedle zapotrzebowania Słuchacza, lub tylko online w przypadku przymusowego zamknięcia Szkół z powodów epidemiologicznych.
- Szkoła zapewnia odpowiednią kadrę lektorską, programy nauczania, warunki lokalowe i bazę dydaktyczną niezbędną do prowadzenia kursu.
- Szkoła prowadzi nadzór metodyczny nad lektorami.
- Kurs obejmuje 30 jednostek lekcyjnych w przypadku kursu indywidualnego i w parze.
- Kurs obejmuje 30 jednostek lekcyjnych w przypadku grup. Grupom, w których z powodu rozkładu dodatkowych dni wolnych obowiązujących w szkołach państwowych liczba lekcji będzie mniejsza do końca maja 2025, zaproponowane zostaną dodatkowe zajęcia językowe w czerwcu 2025r.
- Kurs może obejmować 45, 60 lub 90 minut zajęć, szczegółowy harmonogram oraz częstotliwość zajęć ustalane są indywidualnie ze Słuchaczami.
- Zajęcia nie odbywają się w święta, dni ustawowo wolne od pracy (kalendarz roku szkolnego 2024/25 dostępny jest online ).
- Zapisu na kurs można dokonać w siedzibie szkoły (ul. Zaściankowa 50), telefonicznie (724 945 252) lub online (https://si-school.pl/zapisy-online/). Przy zapisie telefonicznym Słuchacz zobowiązany jest do dokonania zgłoszenia online w celu akceptacji regulaminu Szkoły.
- Po dokonaniu zapisu na kurs drogą elektroniczną Słuchacz otrzymuje mailowo potwierdzenie zapisu wraz z informacją o zaliczce.
- Kurs rozpoczyna się tylko po elektronicznym zaakceptowaniu umowy i odesłaniu maila z pisemną akceptacją warunków, co jest równoznaczne z przystaniem na warunki umowy. Warunkiem przystąpienia do kursu jest ponadto wpłata zaliczki, której wysokość ustalana jest indywidualnie, w zależności od rodzaju, ilości a zatem ceny kursu dla poszczególnego Słuchacza.
- W przypadku przymusowej zmiany formy nauczania w szkołach, narzuconej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, związanej z sytuacja epidemiologiczną w kraju(COVID-19), szkoła językowa Si School zobowiązuje się kontynuować wybrane przez Słuchaczy kursy w formie online. Mogą zostać wprowadzone stosowne zmiany takie jak: podział grupy zapewniający lepsze warunki techniczne prowadzenia zajęć lub zmiana terminu czy też lektora.
- W przypadku przymusowej zmiany formy nauczania, narzuconej Szkole przez podmioty zewnętrzne(MEN, itp), kurs jest kontynuowany w formie online, a Słuchacza obowiązuje standardowy okres wypowiedzenia. Oznacza to, że jeśli Szkoła prowadzi kurs z przyczyn epidemiologicznych online zamiast stacjonarnie, Słuchacz otrzymuje usługę zgodną z postanowieniami regulaminu i sama zmiana formy nauczania nie jest podstawą do natychmiastowego rozwiązania umowy.
Cena kursu
- Cennik zajęć jest dostępny online (https://si-school.pl/cennik/).
- Pierwsze zajęcia kursu są zajęciami próbnymi odpłatnymi, po których odstąpienie od umowy następuje bez zachowania okresu wypowiedzenia. W przypadku nieprzystąpienia do kursu na okres min. jednego semestru, zajęcia próbne podlegają opłacie jako jednorazowe zajęcia zgodnie z obowiązującym cennikiem.
- Słuchacz zobowiązuje się do uiszczania opłat w całości lub w ratach w terminie; gotówką w siedzibie Szkoły lub na konto: mBank 14 1140 2004 0000 3102 8174 5971
- Terminy płatności*:
- za trymestr jesienny:
- płatność jednorazowa: 30.09.24
- płatność w ratach**: I rata do 30.09.24, II rata do 14.10.24.
- za trymestr zimowy :
- płatność jednorazowa: 15.11.24
- płatność w ratach: I rata do 15.11.25, II rata do 03.12.25.
- za trymestr letni :
- płatność jednorazowa: 15.02.25
- płatność w ratach: I rata do 15.02.25, II rata do 03.03.25
- za trymestr jesienny:
* W przypadku kiedy kurs rozpoczyna się w dniu, w którym przypada płatność lub 3 dni przed tym terminem oraz po tym terminie, termin płatności wydłuża się o 7 dni. Płatność za kurs należy uiścić w terminie 7 dni od otrzymania umowy. Wydłużenie terminu płatności dotyczy tylko pierwszej wpłaty jednorazowej lub dwóch pierwszych rat.
** Płatność jednorazowa jest platnością promocyjną, w przypadku rat cena jest wyższa o około 10% (kwota płatności jednorazowej jest powiększona o 10%, podzielona na dwie raty i zaokrąglona).
- W przypadku NIEopłacenia kursu w wyznaczonym terminie Słuchacz nie może uczestniczyć w dalszej części kursu do momentu uiszczenia opłaty. Zajęcia, które ominął Słuchacz, nie mogą być odrobione.
- Szkoła może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli Płatnik, mimo wezwania Szkoły, zalega z uiszczeniem opłaty dłużej niż miesiąc. Wypowiedzenie umowy skutkuje brakiem możliwości kontynuowania kursu w Szkole przez Słuchacza, nie zwalnia Słuchacza natomiast z konieczności wniesienia opłaty za odbyte zajęcia zgodnie z harmonogramem płatności.
- Materiały uzupełniające tj.(kserokopie, testy kwalifikacyjne, testy diagnostyczne) są wliczone w cenę kursu. Jeśli lektor zadecyduje w porozumieniu ze Słuchaczami, że realizowany będzie materiał na bazie podręcznika, Słuchacz zobowiązuje się nabyć go we własnym zakresie. Szkoła ma możliwość udostępnienia zniżki do księgarni językowej, informacji udzieli recepcja.
- Dokonanie płatności za kurs (w całości lub w części) jest równoznaczne z zawarciem umowy cywilno-prawnej oraz akceptacją Warunków Umowy na Kurs Językowy w Si-School.
- Szkoła zastrzega sobie możliwość zaktualizowania cen kursów po pierwszym trymestrze w związku ze zmieniającymi się kosztami prowadzenia działalności oraz eksploatacji szkoły.
- Szkoła nie pobiera innych dodatkowych opłat.
Sprawy organizacyjne
- Grupa mini liczy 3 osoby, grupy standardowe liczą minimalnie 4 osoby, a maksymalnie 8 osób. W wyjątkowych sytuacjach, szczególnie w okresie formowania się grup, ilość słuchaczy w grupie może być tymczasowo większa niż 8.***
- Grupy tworzone są w oparciu o potrzeby słuchaczy i ich poziom znajomości języka obcego określany na podstawie testu i/lub rozmowy kwalifikacyjnej, bądź, w przypadku osób kontynuujących, certyfikatu ukończenia poprzedniego poziomu lub międzynarodowego dyplomu językowego.
- Opiekun bierze odpowiedzialność za słuchacza i jego zachowanie, ale w trakcie trwania zajęć każdy kursant jest pod opieką lektora.
- W szczególnych przypadkach szkoła zastrzega sobie prawo do zmiany lektora w dowolnym momencie trwania kursu.
- W siedzibie szkoły dzieci mogą czekać na zajęcia lub na rodziców po ich zakończeniu. Proszone są wtedy o ciszę ze względu na trwające zajęcia.***
- Jeśli zajęcia nie spełniają oczekiwań ucznia, bardzo prosimy o informację (bezpośrednio do lektora lub właścicielki) – naszym celem jest dopasowanie się do potrzeb słuchaczy.
ODRÓBKI - Nieobecność na zajęciach należy zgłosić najpóźniej do godziny 20.00 dnia poprzedzającego zajęcia, w przeciwnym razie nie ma możliwości ich odrobienia.
- Kurs indywidualny – jeśli Słuchacz odpowiednio wcześnie powiadomi Szkołę o nieobecności, zajęcia podlegają odrobieniu. W przypadku niedotrzymania terminu powiadomienia Szkoły o nieobecności na zajęciach, nie ma możliwości odrobienia zajęć.
- Kurs w parze – jeśli Słuchacz odpowiednio wcześnie powiadomi Szkołę o nieobecności, zajęcia podlegają odrobieniu. Jeżeli drugi Słuchacz z pary przychodzi na zajęcia według harmonogramu i odbywa je INDYWIDUALNIE (60min), odbyte zajęcia rozliczane są jako dwa spotkania w parze (2x30min).
- Kurs grupowy trzyosobowy – odwołane zajęcia podlegają odróbce z inną grupą. W przypadku braku możliwości odrobienia z inną grupą obowiązują następujące zasady odrabiania:
- 3 odwołane zajęcia grupowe = 1 zajęcia indywidualne (termin ustalany indywidualnie);
- Kurs grupowy cztero- i więcej – osobowy – odwołane zajęcia podlegają odróbce z inną grupą. W przypadku braku możliwości odrobienia z inną grupą, obowiązują następujące zasady odrabiania:
- 4 odwołane zajęcia grupowe = 1 zajęcia indywidualne (termin ustalany indywidualnie);
- W szczególnych przypadkach, gdy nie można zastosować powyższych zasad, obowiązywać będą indywidualne ustalenia pomiędzy Słuchaczem a Szkołą.
- Zajęcia odrabiane mogą być w terminie dogodnym dla Słuchacza i Szkoły, ustalonym z lektorem oraz recepcją Szkoły.
- W przypadku odwołania zajęć z winy szkoły brakujące zajęcia zostaną odrobione w terminie dogodnym dla Słuchaczy lub data zakończenia kursu ulegnie przesunięciu.
POGOTOWIE NAUKOWE
15. W okresie nauki zdalnej prowadzonej w szkołach w okresie pandemii, Si School organizuje pomoc w nauce dla uczniów od 1 klasy szkoły podstawowej.
16. Zajęcia „pogotowia naukowego” są przygotowywane na potrzeby ucznia w uzgodnieniu z Opiekunem: materiał do omówienia, powtórzenia lub utrwalenia przekazywany jest Szkole przez Ucznia lub Opiekuna. Materiał nie musi dotyczyć przedmiotów związanych z językami obcymi: może to być program nauczania zintegrowanego dla klas 1-3 lub inne przedmioty w przypadku uczniów od 4 klasy.
17. Zajęcia „pogotowia naukowego” prowadzone są przez nauczycieli Si School, po uzgodnieniu terminu z Opiekunem. Mogą odbywać się w siedzibie Si School, u ucznia(jeśli dojazd w dogodnych godzinach jest możliwy) lub online.
18. W zajęciach uczestniczyć można indywidualnie lub w grupie. Warunkiem zorganizowania zajęć grupowych jest ten sam poziom lub materiał do omówienia dla całej grupy: uczniowie mogą być z tej samej klasy lub rocznika.
Rozwiązanie umowy
- Rozwiązanie umowy następuje po okresie miesięcznego wypowiedzenia (może je złożyć każda ze stron).
- Rezygnacja z kursu musi być złożona na piśmie – w siedzibie szkoły lub mailowo.
- Czasowa nieobecność słuchacza nie jest przyjmowana przez szkołę jako rezygnacja z kursu i nie zwalnia słuchacza z płatności.
- Słuchaczowi przysługuje zwrot wpłaty za niewykorzystane zajęcia. Wysokość zwrotu części wpłaty określa różnica pomiędzy całkowitą wpłatą a kosztem zajęć naliczonym do końca okresu wypowiedzenia.
- Wysokość zwrotu określa różnica pomiędzy całkowitą wpłatą a kosztem wykorzystanych zajęć naliczanych do końca okresu wypowiedzenia.
- Szkoła ma prawo rozwiązać umowę natychmiastowo ze słuchaczem, jeżeli ten stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa innych osób w szkole, zachowuje się niestosownie, jest wulgarny, znajduje się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, oraz zachowuje się niezgodnie z powszechnie przyjętymi zasadami współżycia międzyludzkiego.
Postanowienia końcowe
- Powyższy regulamin obowiązuje Płatnika od chwili potwierdzenia jego akceptacji podczas zapisu.
- Po przekazaniu umowy przez szkołę do Płatnika Płatnik ma 7 dni na pisemne lub telefoniczne odstąpienie od kursu. Jeśli tego nie zrobi, umowę uważa się za ważną. Wyjątkiem jest pkt 15 dotyczący zajęć próbnych.
- Wszystkie zmiany w umowie wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności.
- Umowa zostanie sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.
- Wszelkie spory wynikające z niniejszej umowy będą rozstrzygane polubownie, a w wypadku braku możliwości porozumienia, przez sąd właściwy dla siedziby Szkoły.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie zastosowanie mają przepisy kodeksu cywilnego.
-
„Oświadczeniu Klienta o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych” :
Wyrażam pełną, zgodę na przetwarzanie i udostępnianie danych, w tym w mediach społecznościowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
***
Regulamin funkcjonowania i organizacji pracy w szkole języków obcych Si School w okresie obowiązywania na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2, powszechnie obowiązujących przepisów, a także wytycznych MKiDN
- Si School Aleksandra Rek, 71-230 Szczecin, mieszczące się przy ulicy Zaściankowej 50, zwana dalej „Szkołą”, czynny jest w godzinach 8.30- 21.00.
- W budynku Si School może jednorazowo przebywać maksymalnie tyle osób, ile wskazane jest w wytycznych epidemiologicznych według metrażu sal oraz części wspólnych Szkoły.
- Uczniowie oraz pracownicy przychodzący do Si School zobowiązują się do pojawiania się w budynku Szkoły tylko pod warunkiem bycia w dobrym stanie zdrowia oraz nieprzejawiania symptomów zarażenia wirusem SARS-CoV-2 ani żadną inną chorobą oraz nieprzebywania w kontakcie z osobą na kwarantannie.
- Na terenie Szkoły mogą przebywać tylko Uczniowie odbywający w danej chwili lekcji oraz lektorzy i pozostali pracownicy. Płatnicy oraz Opiekunowie proszeni są o uprzedni kontakt z Recepcją w przypadku konieczności umówienia spotkania.
- Przebywający na terenie Szkoły zobowiązani są do noszenia maseczki lub przyłbicy ochronnej w częściach wspólnych, poza salami lekcyjnymi.
- Obowiązku określonego w pkt. 4 nie stosuje się w przypadku: a) dziecka do ukończenia 4. roku życia; b) osoby, która nie może zakrywać ust lub nosa z powodu stanu zdrowia, całościowych zaburzeń rozwoju, zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, znacznym albo głębokim, lub osoby mającej trudności w samodzielnym zakryciu lub odkryciu ust lub nosa; okazanie orzeczenia lub zaświadczenia nie jest wymagane.
- Przerwa między zajęciami wynosi 5 minut. W czasie przerwy odbywa się wietrzenie sal z dezynfekcją używanych przez Uczniów oraz lektorów przedmiotów znajdujących się w danej sali, w tym stołów oraz krzeseł. Sale wietrzone są również w trakcie trwania zajęć.
- Zajęcia w Si School odbywają się przy zastosowaniu wskaźnika, według którego na jednego Uczestnika musi przypadać co najmniej 4m2.
- W obszarze recepcyjnym oraz poczekalni jednorazowo może przebywać 6 osób, przy zachowaniu 2 metrów odległości pomiędzy osobami.
- Przed wejściem do Si School każdy klient jest zobowiązany do podania pracownikowi swoich danych osobowych i kontaktowych (imię, nazwisko oraz aktualny numer telefonu). Dane te będą wykorzystywane jedynie w przypadku, gdyby stwierdzono zakażenia wirusem SARS-CoV-2 u danej osoby.
- Wchodzący do Szkoły zobowiązani są do umycia rąk z użyciem mydła dezynfekującego.
- Szkoła zapewnia zwiedzającym środki do dezynfekcji (płyny dezynfekcyjne oraz mydło).
- W Szkole zamieszczono instrukcje sanitarnohigieniczne dotyczące mycia i dezynfekcji rąk, zakładania i zdejmowania rękawiczek oraz zakładania i zdejmowania maseczek.
- W toalecie w Szkole jednorazowo może przebywać jedna osoba.
- Si School zapewnia sprzęt i środki do sprzątania, ze szczególnym uwzględnieniem dezynfekowania powierzchni dotykowych oraz powierzchni płaskich. Prowadzony jest monitoring codziennych prac porządkowych.
- W Si School nie funkcjonuje szatnia.
- W przypadku stwierdzenia objawów chorobowych Uczeń musi niezwłocznie zostać odebrany przez Opiekuna.
- Regulamin sanitarny widnieje również na stronie internetowej https://si-school.pl/regulamin-zajec-w-szkole-jezykowej-si-school/.
- Każdy Uczeń, Płatnik oraz Opiekun jest zobowiązany do zapoznania się z powyższym regulaminem i bezwzględnym przestrzeganiem go. Pracownicy Si School są zobowiązani do pilnowania przestrzegania postanowień regulaminu.
***
Podstawy prawne Standardów Ochrony Małoletnich
Ustawa z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2023 r., poz.1606).
Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej (Dz.U. z 2021 r., poz. 1249 oraz z 2023 r., poz. 289 oraz poz. 535).
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Konwencja o prawach dziecka (Dz.U.1991 r., poz. 120, poz. 526).
Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych (Dz.U. 2012 r., poz. 1169).
PREAMBUŁA
Szkoła Językowa Si School Aleksandra Rek-Niemczynow w ramach prowadzonej przez siebie działalności edukacyjnej szanuje dobro dziecka, chroni jego godność oraz przysługujące mu prawa i w tym celu podejmuje działania mające na celu ich ochronę. Każdy pracownik Szkoły traktuje małoletniego z szacunkiem, dba o jego prawidłowy rozwój i uwzględnia jego potrzeby oraz reaguje na zagrożenia. Niedopuszczalne jest stosowanie wobec dziecka przemocy w jakiejkolwiek formie.
ROZDZIAŁ I
Objaśnienia terminów
§ 1.
- Pod pojęciem Pracodawca rozumie się Si School Aleksandra Rek-Niemczynow z siedzibą w Szczecinie, przy ul. Zaściankowej 50 ( dalej jako Szkoła).
- Pracownikiem Szkoły jest każda osoba zatrudniona na podstawie umowy zlecenie. Postanowienia niniejszych Standardów Ochrony Małoletnich ( zwanych dalej Standardami ) dotyczących pracowników stosuje się odpowiednio do osób będących stroną umów cywilnoprawnych.
- Małoletnim jest każdy, kto nie ukończył 18 roku życia.
- Opiekunem małoletniego jest osoba uprawniona do jego reprezentacji, w szczególności rodzic, w tym rodzic zastępczy lub opiekun prawny.
- Przez krzywdzenie małoletniego należy rozumieć popełnienie czynu zabronionego lub czynu karalnego na szkodę dziecka, przez jakąkolwiek osobę, w tym pracownika Szkoły, opiekunów dziecka oraz jego rówieśników lub zagrożenie dobra dziecka.
- Osobą odpowiedzialną za dostęp do sieci Internet jest pracownik Szkoły prowadzący zajęcia z małoletnimi wykorzystujący sieć jako swoje narzędzie pracy.
- Osoba odpowiedzialną za nadzór nad przestrzeganiem Standardów i ich realizacją jest Aleksandra Rek-Niemczynow.
- Dane osobowe dziecka to wszelkie informacje umożliwiające identyfikację dziecka.
ROZDZIAŁ II
Zasady zapewniające bezpieczne relacje między małoletnim a personelem/zachowania niedozwolone wobec małoletnich
§ 2.
1. Przed nawiązaniem stosunku pracy ( stosunku cywilnoprawnego ) pracownik składa oświadczenie według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Standardów.
2. Pracownik będący stroną stosunku pracy ( stosunku cywilnoprawnego ) według stanu na dzień wejścia w życie Standardów Ochrony Małoletnich, składa oświadczenie według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do Standardów.
§ 3.
1. Pracownicy dbają o bezpieczeństwo uczniów podczas pobytu w Szkole, monitorują sytuację i ich dobrostan.
2. Pomoc dzieciom uwzględnia ich umiejętności rozwojowe, w tym możliwości wynikające z niepełnosprawności bądź specjalnych potrzeb edukacyjnych.
3. Zajęcia dostosowywane są do potrzeb i możliwości uczniów.
4. Pracownicy wspierają małoletnich w pokonywaniu trudności.
5. Pracownicy podejmują działania wychowawcze mające na celu kształtowanie prawidłowych postaw – wyrażanie emocji w sposób nie krzywdzący innych i sprzyjający budowaniu relacji z innymi, a także niwelujące zachowania agresywne.
6. Pozytywne zachowania dzieci wzmacniane są poprzez nagradzanie: słowne (pochwała indywidualna, pochwała w obecności dzieci), pochwała przekazana rodzicowi.
7. W każdej sytuacji nieodpowiedniego zachowania się dziecka przeprowadzana jest rozmowa wychowawcza informująca i wyjaśniająca konsekwencje jego czynów.
8. Wszyscy uczniowie są traktowani sprawiedliwie. Pracownicy nie dzielą i nie dyskryminują (ze względu na wiek, płeć, status materialny, wygląd zewnętrzny, wiedzę, umiejętności np.) uczniów.
9. Kontakt z dzieckiem oparty jest na poszanowaniu intymności dziecka.
10. W sytuacji zagrożenia wypadkiem, kontuzją, urazem, pracownik Szkoły ma prawo i obowiązek :
1) odseparować dziecko od dostępu do źródła zagrożenia,
2) zapewnić dziecku bezpieczne miejsce,
3) wyjaśnić dziecku przyczyny swoich działań – o ile okoliczności na to pozwolą.
11. W przypadku ratowania zdrowia i życia dziecka pracownicy Szkoły mają prawo i obowiązek udzielić bezpośredniej pomocy dziecku.
12. Pracownicy Szkoły prowadzący zajęcia zawsze zwracają się do dziecka po imieniu, mówią do dziecka spokojnie, nie podnosząc głosu i używając języka zrozumiałego dla dziecka.
13. W relacji Pracownika Szkoły z małoletnim zakazane jest:
1) naruszanie nietykalności cielesnej np. szarpanie, bicie, popychanie,
2) agresja słowna np. wyzywanie, wyśmiewanie, ośmieszanie, zmuszanie, negowanie uczuć,
3) używanie słów i wyrażeń niecenzuralnych,
4)stosowanie wobec dziecka przemocy psychicznej, w szczególności gróźb,
5)ocena postępowania rodziców dziecka w jego obecności,
6)pozostawianie bez wyjaśnienia decyzji Pracownika wobec dziecka,
7)obojętność na wyrażoną przez dziecko chęć nawiązania kontaktu i rozmowy.
8)Wzmocnienia pozytywne, np., w postaci pochwały i zachęty powinny być najczęściej stosowanym przez pracowników Szkoły środkiem do osiągnięcia celów edukacyjnych.
§ 4.
- Dane osobowe małoletniego podlegają ochronie na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
- Pracownik Szkoły ma obowiązek zachowania w tajemnicy danych osobowych, które przetwarza oraz zachowania w tajemnicy sposobów zabezpieczenia danych osobowych, przed nieuprawnionym dostępem.
- Dane osobowe uczniów są wykorzystywane wyłącznie z przeznaczeniem, do którego zostały udostępnione.
- Dane osobowe małoletniego, są udostępniane wyłącznie osobom i podmiotom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów.
§ 5.
Pracownik Szkoły może wykorzystać informacje o małoletnim w celach szkoleniowych lub edukacyjnych wyłącznie z zachowaniem anonimowości ucznia oraz w sposób uniemożliwiający jego identyfikację.
§ 6.
- Pracownik Szkoły nie udostępnia osobom trzecim informacji o małoletnim, ani o jego opiekunach.
- Pracownik Szkoły, w wyjątkowych i uzasadnionych sytuacjach, może skontaktować się z opiekunem ucznia i uzyskać zgodę na podanie jego danych kontaktowych osobom trzecim.
- Pracownik Szkoły nie kontaktuje osób trzecich z uczniami.
- Pracownik Szkoły nie wypowiada się w kontakcie z osobami trzecimi o sprawie dziecka lub jego opiekuna.
§ 7.
1. Pracownicy Szkoły, uznając prawo małoletniego do prywatności i ochrony dóbr osobistych, zapewniają ochronę jego wizerunku.
2. Pracownikowi Szkoły nie wolno umożliwiać osobom trzecim utrwalania wizerunku dziecka (filmowanie, fotografowanie, nagrywanie głosu dziecka) na terenie Szkoły bez zgody opiekuna dziecka, którą Opiekun daje akceptując regulamin przy zapisie dziecka. W przypadku niepoinformowania szkoły, że Opiekun nie wyraża zgody na publikację wizerunku dzieci w mediach społecznościowych, postanowieniem regulaminu zgodę uważa się za ważną.
3. Niedopuszczalne jest podanie osobom trzecim danych kontaktowych do opiekuna ucznia – bez wiedzy i zgody tego opiekuna.
§ 8.
- Upublicznienie przez pracownika Szkoły wizerunku małoletniego utrwalonego w jakiejkolwiek formie (fotografia, nagranie audio-wideo) wymaga zgody rodzica lub opiekuna prawnego dziecka.
- Pisemna zgoda, o której mowa w ust. 1 powinna zawierać informację, gdzie będzie umieszczony zarejestrowany wizerunek i w jakim kontekście będzie wykorzystywany (np. umieszczenie wizerunku na stronie internetowej Szkoły w celach promocyjnych/ informacyjnych etc.).
- Zgoda opiekuna ucznia na utrwalenie jego wizerunku, zawarta jest w „Oświadczeniu Klienta o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych”, które stanowi integralną część Umowy o nauczanie języka angielskiego.
ROZDZIAŁ III
Zasady i procedura podejmowania interwencji w sytuacji podejrzenia krzywdzenia lub posiadania informacji o krzywdzeniu małoletniego. Zasady ustalania planu wsparcia małoletniego po ujawnieniu krzywdzenia.
§ 9.
1. W sytuacji uzyskania przez pracownika Szkoły informacji o krzywdzeniu małoletniego, bądź w przypadku podejrzewania, że dziecko jest krzywdzone, pracownik Szkoły ma obowiązek niezwłocznego przekazania uzyskanej informacji Właścicielowi Szkoły, sporządzając służbową notatkę. W sytuacji wskazanej w zdaniu poprzedzającym Właściciel zakłada kartę interwencji i podejmuje działania wyjaśniające, w szczególności przeprowadza rozmowę wyjaśniającą z osobą poszkodowaną oraz z uczniem/uczniami podejrzanymi o krzywdzenie – w sytuacji jeżeli krzywdzenia dopuścili się małoletni.
2. W sytuacji, kiedy fakt krzywdzenia jest ujawniony pracownikowi Szkoły w trakcie zajęć, prowadzący zajęcia informuje sekretariat Szkoły o tym fakcie i otrzymuje wsparcie w postaci pracownika, który zapewni opiekę grupie dzieci. Prowadzący zajęcia podejmuje w tym czasie rozmowę z dzieckiem, dbając jednocześnie o odpowiednie jej warunki ( spokojne, odosobnione miejsce). Dziecko nie może być odesłane do innego pracownika. W przypadku wskazanym w zdaniu pierwszym zapisy ust. 1 mają zastosowanie odpowiednio.
3. Zapis ust. 1 stosuje się odpowiednio do przypadku, kiedy Właściciel uzyskał informację o krzywdzeniu małoletniego od innej osoby niż pracownika Szkoły.
§ 10.
- Z przebiegu interwencji sporządza się kartę interwencji według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do Standardów.
- Wszyscy pracownicy Szkoły i inne osoby, które w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych podjęły informację o krzywdzeniu dziecka lub informacje z tym związane, są zobowiązane do zachowania tych informacji w tajemnicy, wyłączając informacje przekazywane uprawnionym instytucjom w ramach działań interwencyjnych.
§ 11.
- W celu wsparcia małoletniego, po ujawnieniu jego krzywdzenia ustala się plan wsparcia.
- Ustalając plan wsparcia małoletniego po ujawnieniu krzywdzenia bierze się pod uwagę wszelkie działania w celu zapewnienia małoletniemu bezpieczeństwa i wsparcia, w szczególności zaś:
-
- podjęcie przez Szkołę działań w celu zapewnienia małoletniemu bezpieczeństwa,
- zawiadomienie opiekunów małoletniego,
- zgłoszenie podejrzenia krzywdzenia do odpowiedniej instytucji (prokuratura, policja lub sąd rodzinny),
- ustalenie form wsparcia, jakie Szkoła zaoferuje dziecku i opiekunom wraz ze wskazaniem osób odpowiedzialnych za poszczególne działania.
- Szkoła może powołać zespół interwencyjny, któremu przewodniczy Właściciel. W skład zespołu powinny wejść osoby mające wiedzę na temat krzywdzenia małoletniego.
- Zespół interwencyjny sporządza plan wsparcia małoletniego, uwzględniając wskazania określone w ust. 1 na podstawie informacji uzyskanych od członków zespołu.
- W celu eliminacji zachowań niepożądanych, zespół interwencyjny opracowujący plan wsparcia małoletniego powinien wziąć pod uwagę incydentalność, powtarzalność i nasilenie sytuacji przemocy i wskazać działania zaradcze.
- W przypadku, gdy podejrzenie krzywdzenia zgłosili opiekunowie małoletniego, powołanie zespołu jest obligatoryjne. Zespół interwencyjny wzywa opiekunów ucznia na spotkanie wyjaśniające. Ze spotkania sporządza się protokół.
-
W przypadku, gdy podejrzenie krzywdzenia zgłosili opiekunowie małoletniego, a podejrzenie to nie zostało potwierdzone, należy o tym fakcie poinformować opiekunów dziecka na piśmie.
- Właściciel szkoły monitoruje przebieg realizacji planu wsparcia małoletniego.
ROZDZIAŁ IV
Procedury i osoby odpowiedzialne za składanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego, zawiadamianie sądu opiekuńczego
§ 12.
- Jeśli pracownik Szkoły podejrzewa, że małoletni doświadcza krzywdzenia przez innego pracownika Szkoły lub dorosłego, niebędącego rodzicem/ opiekunem prawnych dziecka, zobowiązany jest do zapewnienia małoletniemu bezpiecznego miejsca i odseparowania go od osoby stwarzającej zagrożenie.
- Pracownik, o którym stanowi ust. 1 przekazuje niezwłocznie informacje Właścicielowi.
- Właściciel zawiadamia policję pod numerem 112 lub 997 oraz zawiadamia rodziców lub opiekunów małoletniego o incydencie i udziela niezbędnych informacji tj. o obowiązku zgłoszenia podejrzenia krzywdzenia dziecka do odpowiedniej instytucji (prokuratura/policja lub sąd rodzinno-opiekuńczy).
- W przypadku gdy zgłoszono krzywdzenie dziecka przez pracownika Szkoły, osoba ta zostaje niezwłocznie odsunięta od wszelkich form kontaktu z małoletnimi (nie tylko małoletnim pokrzywdzonym) do czasu wyjaśnienia sprawy.
- W przypadku gdy pracownik Szkoły dopuścił się wobec małoletniego innej formy krzywdzenia niż popełnienie przestępstwa na jego szkodę, Pracodawca powinien zbadać wszystkie okoliczności sprawy, w szczególności wysłuchać osobę podejrzewaną o krzywdzenie oraz innych świadków zdarzenia.
§ 13.
1. Jeśli pracownik Szkoły podejrzewa, że małoletni doświadcza krzywdzenia przez rodzica, opiekuna prawnego dziecka, niezwłocznie interweniuje i zapewnia małoletniemu bezpieczne miejsce.
2. Pracownik przekazuje niezwłocznie informacje Właścicielowi.
3. Właściciel ma obowiązek zgłoszenia podejrzenia krzywdzenia dziecka do odpowiedniej instytucji (prokuratura, policja lub sąd rodzinno-opiekuńczy).
4. Dalsze postępowanie odbywa się zgodnie z kompetencjami instytucji wskazanych w ust. 3.
§ 14.
- Wszystkie osoby, które w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych powzięły informację o krzywdzeniu małoletniego lub informacje z tym związane, są zobowiązane do zachowania tych informacji w tajemnicy, wyłączając informacje przekazywane uprawnionym instytucjom w ramach działań interwencyjnych.
- W przypadku podejrzenia, że życie dziecka jest zagrożone lub grozi mu ciężki uszczerbek na zdrowiu należy niezwłocznie poinformować odpowiednie służby (policja, pogotowie ratunkowe), dzwoniąc pod numer 112.
- Poinformowania służb dokonuje pracownik Szkoły, który pierwszy powziął informację o zagrożeniu.
- W każdym przypadku powzięcia informacji o krzywdzeniu małoletniego oraz z przebiegu każdej interwencji należy uzupełnić Kartę Interwencji ( załącznik nr 2 )
- Kartę Interwencji załącza się do rejestru interwencji prowadzonego przez Głównego Metodyka.
ROZDZIAŁ V
Zasady przeglądu i aktualizacji Standardów Ochrony Małoletnich
§ 15.
- Szkoła co najmniej raz na dwa lata dokonuje oceny Standardów Ochrony Małoletnich w celu zapewnienia ich dostosowania do aktualnych potrzeb oraz zgodności z obowiązującymi przepisami.
- W celu o którym stanowi ust.1 Właściciel Szkoły przeprowadza wśród pracowników Szkoły anonimową ankietę dotyczącą realizacji Standardów Ochrony Małoletnich, zgodnie z wzorem wskazanym w Załączniku nr 3.
- W toku oceny, o której stanowi ust. 1 bierze się pod uwagę również uwagi zgłaszane przez uczniów, ich opiekunów prawnych – o ile miały miejsce.
ROZDZIAŁ VI
Zakres kompetencji osoby odpowiedzialnej za przygotowanie personelu placówki do stosowania Standardów Ochrony Małoletnich, zasady przygotowania tego personelu do ich stosowania oraz sposób dokumentowania tej czynności
§ 16.
- Właściciel jest koordynatorem Szkoły do spraw wdrażania i zmian Standardów Ochrony Małoletnich i jest odpowiedzialny za:
- przygotowanie pracowników Szkoły do stosowania Standardów Ochrony Małoletnich,
- monitorowanie realizacji Standardów Ochrony Małoletnich,
- reagowanie na sygnały ich naruszenia oraz zaproponowanie ewentualnych zmian w treści Standardów Ochrony Małoletnich,
- prowadzenie rejestru interwencji wraz z gromadzeniem Kart Interwencji.
- Pracownicy Szkoły oraz opiekunowie prawni małoletnich są uprawnieni do zgłaszania Wlaścicielowi propozycji zmian Standardów Ochrony Małoletnich i wskazywać przypadki ich naruszenia.
- Właściciel dokonuje analizy poziomu realizacji Standardów Ochrony Małoletnich i sporządza, w razie takiej potrzeby, raport stanowiący podstawę do wprowadzenia zmian w treści Standardów Ochrony Małoletnich,.
- Po wprowadzeniu zmian w treści Standardów Ochrony Małoletnich Właściciel ogłasza je małoletnim oraz ich opiekunom prawnym w trybie § 17 oraz zapoznaje ze zmianami pracowników Szkoły na okoliczność czego składają oni oświadczenie analogiczne do treści Załącznika nr 4 do Standardów.
ROZDZIAŁ VII
Zasady i sposób udostępnienia rodzicom albo opiekunom prawnym lub faktycznym oraz małoletnim standardów do zaznajomienia się z nimi i ich stosowania
§ 17.
- Standardy Ochrony Małoletnich stanowią dokument ogólnodostępny dla pracowników Szkoły, uczniów i opiekunów.
- Szkoła publikuje Standardy Ochrony Małoletnich na stronie internetowej Szkoły oraz zapewnia ich dostępność w sekretariacie Szkoły.
- Szkoła zamieszcza w swoim lokalu, w widocznym miejscu Standardy Ochrony Małoletnich w wersji zupełnej oraz skróconej, przeznaczonej dla małoletnich.
ROZDZIAŁ VIII
Osoby odpowiedzialne za przyjmowanie zgłoszeń o zdarzeniach zagrażających małoletniemu i udzielenie mu wsparcia
§ 18.
- Osobą odpowiedzialną za przyjmowanie zgłoszeń o zdarzeniach zagrażających małoletniemu i udzielenie mu wsparcia jest każdy pracownik Szkoły, który następnie niezwłocznie zawiadamia Właściciela Szkoły.
- Właściciel prowadzi rejestr interwencji wraz z gromadzeniem Kart Interwencji.
- Procedury postępowania w przypadku przyjęcia zgłoszeń określonych w ust. 1 określa rozdział IV Standardów Ochrony Małoletnich.
ROZDZIAŁ IX
Sposób dokumentowania i zasady przechowywania ujawnionych lub zgłoszonych incydentów lub zdarzeń zagrażających dobru małoletniego
§ 19.
1. Każdy przypadek zgłoszenia incydentów lub zdarzeń zagrażających dobru małoletniego jest dokumentowany w formie karty interwencji, o której stanowi § 10 ust. 1. Załącznikiem do karty interwencji może być notatka służbowa pracownika Szkoły lub inne dokumenty związane ze sprawę objętą jej treścią.
2. W przypadku powołania zespołu interwencyjnego, o którym stanowi § 11 ust. 3 sporządza się protokół zawierający w szczególności plan wsparcia małoletniego. Załącznikiem do protokołu mogą być dokumenty związane ze sprawą objętą jego treścią
3. Właściciel Szkoły:
1) gromadzi karty interwencji i prowadzi ich rejestr,
2) gromadzi protokoły zespołów interwencyjnych.
4. Dokumenty o których stanowi ust. 3 przechowuje się w sposób zabezpieczony przed dostępem osób trzecich
ROZDZIAŁ X
Wymogi dotycząc niebezpiecznych relacji między małoletnimi/zachowania niedozwolone
§ 20.
1. Małoletni mają prawo do przebywania i funkcjonowania w bezpiecznych dla nich warunkach. W związku tym pracownicy Szkoły dokładają wszelkich starań w tym zakresie.
2. Małoletni mają obowiązek przestrzegania zasad i norm zachowania, w szczególności określonych w Standardach Ochrony Małoletnich.
3. Małoletni uznają prawo swoich rówieśników szkolnych do odmienności i zachowania tożsamości ze względu na: pochodzenie etniczne, geograficzne, narodowe, religię, status ekonomiczny, cechy rodzinne, wiek, płeć, orientację seksualną, cechy fizyczne, niepełnosprawność. Nie dyskryminują oraz nie naruszają praw innych małoletnich.
4. Zachowanie i postępowanie małoletnich wobec ich rówieśników nie może naruszać ich poczucia godności czy wartości osobistej. Małoletni są zobowiązani do respektowania praw i wolności swoich kolegów i koleżanek, wynikających ze społecznie przyjętych norm i wartości, takich jak: prawo do własnego zdania, prawo do poszukiwań i popełniania błędów, prawo do własnych poglądów, wyglądu i zachowania.
5. Kontakty między małoletnimi cechuje zachowanie przez nich wysokiej kultury osobistej, którą charakteryzuje: używanie zwrotów grzecznościowych, uprzejmość, życzliwość, poprawny i wolny od wulgaryzmów język, kontrola swojego zachowania i emocji, wyrażanie sądów i opinii w sposób nieobrażający i niekrzywdzący innych.
6. Małoletni budują wzajemne relacje poprzez: niwelowanie potrzeby rywalizowania między sobą, a w zamian budowanie wzajemnego zrozumienia oraz konstruktywnego rozwiązywania powstałych problemów i konfliktów. Relacje między małoletnimi tworzone są w oparciu o akceptuję i wzajemny szacunek.
7. Małoletni okazują zrozumienie dla trudności i problemów swoich rówieśników, oferując im pomoc. Nie wyśmiewają, nie krytykują, nie kpią, nie szydzą z ich słabości.
8. W kontaktach między sobą, małoletni nie powinni zachowywać się prowokacyjnie i konkurencyjnie nie powinni również mieć poczucia zagrożenia, czy odczuwać wrogości ze strony innych małoletnich.
9. Małoletni mają prawo do własnych poglądów, opinii i punktu widzenia oraz pełnego wyrażania ich, pod warunkiem, że sposób ich wyrażania wolny jest od agresji i przemocy oraz nikomu nie wyrządza krzywdy.
10. Małoletni nie mogą akceptować, usprawiedliwiać, ani stosować, z jakiegokolwiek powodu, agresji i przemocy fizycznej, słownej lub psychicznej.
11. Małoletni mają obowiązek, przeciwstawiania się wszelkim przejawom brutalności i wulgarności oraz informowania pracowników szkoły o zaistniałych zagrożeniach.
12. W sytuacji, kiedy małoletni jest świadkiem stosowania przez innego małoletniego jakiejkolwiek formy agresji lub przemocy, ma obowiązek reagowania na nią, np. poprzez: pomoc ofierze, ochronę ofiary czy szukanie pomocy dla ofiary u osoby dorosłej.
13. W sytuacji, kiedy małoletni stał się ofiarą agresji lub przemocy, może uzyskać pomoc.
§ 21.
Niedozwolone zachowania małoletnich w Szkole obejmują:
- stosowanie agresji i przemocy fizycznej w różnych ich formach, np. bicie, popychanie,
- wymuszenia,
- napastowanie seksualne,
- zmuszanie innej osoby do podejmowania niewłaściwych działań,
- stosowanie agresji i przemocy słownej w różnych ich formach, np. obelgi, wyzwiska, wyśmiewanie, drwienie, szydzenie, obraźliwe żarty, przedrzeźnianie ofiary,
- groźby,
- stosowanie agresji i przemocy psychicznej w różnych ich formach, np.: poniżanie wykluczanie, izolacja,
- wulgarne słownictwo i gesty,
- śledzenie, szpiegowanie,
- niszczenie, zabieranie rzeczy należących do małoletniego,
- stwarzanie niebezpiecznych sytuacji np. rzucanie kamieniami, przynoszenie do Szkoły ostrych narzędzi, czy innych niebezpiecznych przedmiotów i substancji (środków pirotechnicznych, łańcuchów, noży, zapalniczek), używanie ognia na terenie Szkoły,
- palenie papierosów, spożywanie alkoholu,
- rozprowadzanie i stosowanie narkotyków, środków odurzających,
- celowe niszczenie lub brak poszanowania własności innych osób oraz własności Szkoły,
- kradzież przedmiotów należących do innych osób lub stanowiących własność Szkoły;
- wyłudzanie pieniędzy lub innych rzeczy,
- rozwiązywanie w sposób siłowy konfliktów, udział w bójce,
- szykanowanie z powodu odmienności przekonań, religii, światopoglądu, płci, poczucia tożsamości, pochodzenia, statusu ekonomicznego i społecznego, niepełnosprawności, wyglądu,
- niereagowanie na niewłaściwe zachowania kolegów np. bicie, wyzywanie, dokuczanie,
- znęcanie się lub współudział w znęcaniu się, zorganizowana przemoc, zastraszanie,
- fotografowanie lub filmowanie zdarzeń z udziałem innych osób, bez ich zgody,
- upublicznianie materiałów i fotografii bez zgody obecnych na nich osób.
ROZDZIAŁ XI
Zasady korzystania z urządzeń elektronicznych z dostępem do sieci Internet.
§ 22.
1. Zajęcia w Szkole odbywają się z wykorzystaniem sieci Internetowej bezpośrednio przez uczniów tylko i wyłącznie do celów edukacyjnych pod nadzorem lektora prowadzącego zajęcia.
2. Szkoła zapewnia pracownikom możliwość korzystania z Internetu poprzez przewodową sieć, której jest administratorem.
3. Pracownicy Szkoły prowadzący zajęcia z małoletnimi wykorzystują w trakcie zajęć interaktywną tablicę z dostępem do sieci Internet ( zwaną dalej urządzeniem ) , jako swoje narzędzie pracy i są oni zobowiązani do zabezpieczenia urządzenia przed nieuprawnionym dostępem małoletnich, w szczególności do treści które mogą stanowić zagrożenie dla ich prawidłowego rozwoju. Urządzenie posiada skuteczne opcje filtrowania treści internetowych.
4. Wykorzystywanie urządzenia odbywa się wyłącznie w procesie edukacyjnym przez pracownika Szkoły i pod jego nadzorem. Zakazana jest samodzielna praca z urządzeniem przez małoletnich.
5. Pracownik Szkoły informuje małoletnich o zakazie samodzielnej pracy z urządzeniem.
6. Podczas zajęć edukacyjnych małoletni mogą korzystać z telefonu komórkowego oraz innych urządzeń elektronicznych z dostępem do Internetu wyłącznie do celów edukacyjnych tj. realizacji gier i zabaw interaktywnych oraz pod nadzorem lektora prowadzącego zajęcia,
ROZDZIAŁ XII
Procedury ochrony dzieci przed treściami szkodliwymi i zagrożeniami w sieci Internet oraz utrwalonymi w innej formie
§ 23.
1. Ochrona dzieci przed treściami szkodliwymi i zagrożeniami w sieci Internet oraz utrwalonymi w innej formie odbywa się w szczególności poprzez:
- bieżący nadzór nad małoletnimi przez pracownika Szkoły,
- wykorzystywanie Internetu w trakcie zajęć wyłącznie poprzez używanie tablicy interaktywnej, do której dostęp posiada wyłącznie pracownik Szkoły i zabezpieczonej opcjami filtrowania treści internetowych,
- wykorzystanie, dla celów wskazanych w pkt 2 wyłącznie przewodowej sieci, której administratorem jest Szkoła,
- zakaz samodzielnego wykorzystywania tablicy interaktywnej przez małoletnich,
- korzystanie przez małoletnich podczas zajęć z telefonu komórkowego/ innych urządzeń elektronicznych z dostępem do internetu, wyłącznie do celów edukacyjnych tj. realizacji gier i zabaw interaktywnych oraz pod nadzorem lektora prowadzącego zajęcia,
2. W razie naruszenia przez małoletniego zakazu określonego w ust. 1 pkt 4 i/lub 5 pracownik Szkoły przeprowadza z małoletnim rozmowę mającą na celu uświadomienie wpływu niektórych treści, które mogą stanowić zagrożenie dla prawidłowego rozwoju małoletniego.
3. W przypadku stwierdzenia lub powzięcia informacji o występującej cyberprzemocy, pracownik Szkoły niezwłocznie zgłasza problem Właścicielowi Szkoły, który kontaktuje się z rodzicami lub opiekunami małoletniego, a jeśli zachodzi potrzeba powiadamia właściwe instytucje i organy.
RODZIAŁ XIII
Przepisy końcowe
§ 24.
1. Standardy Ochrony Małoletnich wchodzą w życie z dniem 1 września 2024 roku i podlegają opublikowaniu na stronie internetowej Szkoły oraz w widocznym miejscu w lokalu Szkoły w wersji zupełnej oraz skróconej, przeznaczonej dla małoletnich.
2. Wszelkie zmiany Standardów Ochrony Małoletnich podlegają publikacji w sposób, o którym stanowi ust. 1.
Szkoła Językowa Si School Aleksandra Rek-Niemczynow
Wykaz załączników
Załącznik nr 1 – oświadczenie o niekaralności i zobowiązaniu do przestrzegania Standardów Ochrony Małoletnich,
Załącznik nr 2 – karta interwencji,
Załącznik nr 3 – anonimowa ankieta monitorująca Standardy Ochrony Małoletnich,
Załącznik nr 4 – oświadczenie o zapoznaniu się ze Standardami Ochrony Małoletnich.
Załącznik nr 1
do Standardów Ochrony Małoletnich
OŚWIADCZENIE
o niekaralności i zobowiązaniu do przestrzegania Standardów Ochrony Małoletnich
Oświadczam, że nie byłam/em skazana/y za przestępstwo przeciwko wolności seksualnej i obyczajności oraz przestępstwa z użyciem przemocy na szkodę małoletniego i nie toczy się przeciwko mnie żadne postępowanie karne, ani dyscyplinarne w tym zakresie.
Ponadto oświadczam, że zapoznałam/em się ze Standardami Ochrony Małoletnich obowiązującymi w Szkole Językowej Aleksandra Rek-Niemczynow i zobowiązuję się do ich przestrzegania.
Szczecin, dnia
imię i nazwisko ( czytelnie )
Załącznik nr 2
do Standardów Ochrony Małoletnich
KARTA INTERWENCJI
1.Imię i nazwisko dziecka
………………………………………………………………………………………………..………………………………………………….…………
2.Osoba zawiadamiająca o podejrzeniu krzywdzenia
………………………………………………………………………………….………………………………………………..………………………
3.Przyczyna interwencji (osoba krzywdząca, forma krzywdzenia)
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………..…….
4.Opis podjętych działań np. podjęte ustalenia, spotkania z opiekunami, zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa, inny rodzaj interwencji)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5.Inne istotne informacje
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Szczecin, dnia
Aleksandra Rek-Niemczynow
Załącznik nr 3
do Standardów Ochrony Małoletnich
ANONIMOWA ANKIETA 1
monitorująca realizację Standardów Ochrony Małoletnich
w Szkole Językowej Si School Aleksandra Rek-Niemczynow
1. Czy znasz dokument Standard Ochrony Małoletnich ?
a. tak
b. nie
2. Czy zapoznałeś się z treścią Standardów Ochrony Małoletnich?
a. tak
-
-
- nie
-
3. Czy stosujesz w swojej pracy wytyczne zawarte w Standardy Ochrony Małoletnich?
a. tak
b. nie
4. Czy według Twojej oceny Standardy Ochrony Małoletnich są przestrzegane?
a. tak
b. nie
5. Czy zaobserwowałeś naruszenie Standardów Ochrony Małoletnich ?
a. tak
Jeśli tak, to jakiego rodzaju jest to naruszenie?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
b. nie
6. Czy masz jakieś uwagi do Standardów Ochrony Małoletnich?
a. tak
Jeśli tak, to jakiego rodzaju są to uwagi ?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
b. nie
Załącznik nr 4
do Standardów Ochrony Małoletnich
OŚWIADCZENIE
o zapoznaniu się ze Standardami Ochrony Małoletnich
Oświadczam, że zapoznałam/em się ze Standardami Ochrony Małoletnich obowiązującymi w Szkole Językowej Si School Aleksandra Rek-Niemczynow:
Regulamin zajęć w Szkole językowej Si School na rok szkolny 2024.25 – Si School (si-school.pl)
i zobowiązuję się do ich przestrzegania.
Szczecin, dnia
imię i nazwisko ( czytelnie )
? właściwe zakreślić