Informacje ogólne dotyczące umowy
- Regulamin dotyczy umowy pomiędzy firmą : Szkoła językowa Si School Aleksandra Rek, ul. Zaściankowa 50, 71-230 Szczecin, NIP: 851-286-95-50, zwana dalej Szkołą oraz Słuchaczem / Opiekunem / Płatnikiem.
- Umowa dotyczy organizacji i przeprowadzenia kursu językowego oraz kursu matematyki przez Szkołę Językową Si-School.
- Umowa zostaje zawarta na czas określony, tj. rok szkolny 2023/2024 podzielony na trzy trymestry: jesienny (10 zajęć od 18 września 2023r.), zimowy(od 11tych zajęć, kolejne 10 zajęć) oraz letni (od 21wszych zajęć, kolejne 10 zajęć.) z możliwością jej rozwiązania opisaną w paragrafie 4 niniejszego regulaminu.
- Szkoła zobowiązuje się do przeprowadzenia indywidualnego, w parze lub grupowego kursu wybranego języka/matematyki w określonym wymiarze godzin, stacjonarnie lub w trybie online wedle zapotrzebowania Słuchacza, lub tylko online w przypadku przymusowego zamknięcia Szkół z powodów epidemiologicznych.
- Szkoła zapewnia odpowiednią kadrę lektorską, programy nauczania, warunki lokalowe i bazę dydaktyczną niezbędną do prowadzenia kursu.
- Szkoła prowadzi nadzór metodyczny nad lektorami.
- Kurs obejmuje 30 jednostek lekcyjnych w przypadku kursu indywidualnego i w parze.
- Kurs obejmuje 30 jednostek lekcyjnych w przypadku grup. Grupom, w których z powodu rozkładu dodatkowych dni wolnych obowiązujących w szkołach państwowych liczba lekcji będzie mniejsza do końca maja 2024, zaproponowane zostaną dodatkowe zajęcia językowe w czerwcu 2024r.
- Kurs może obejmować 45, 60 lub 90 minut zajęć, szczegółowy harmonogram oraz częstotliwość zajęć ustalane są indywidualnie ze Słuchaczami.
- Zajęcia nie odbywają się w święta, dni ustawowo wolne od pracy (kalendarz roku szkolnego 2023/24 dostępny jest online ).
- Zapisu na kurs można dokonać w siedzibie szkoły (ul. Zaściankowa 50), telefonicznie (724 945 252) lub online (https://si-school.pl/zapisy-online/). Przy zapisie telefonicznym Słuchacz zobowiązany jest do dokonania zgłoszenia online w celu akceptacji regulaminu Szkoły.
- Po dokonaniu zapisu na kurs drogą elektroniczną Słuchacz otrzymuje mailowo potwierdzenie zapisu wraz z informacją o zaliczce.
- Kurs rozpoczyna się tylko po elektronicznym zaakceptowaniu umowy i odesłaniu maila z pisemną akceptacją warunków, co jest równoznaczne z przystaniem na warunki umowy. Warunkiem przystąpienia do kursu jest ponadto wpłata zaliczki, której wysokość ustalana jest indywidualnie, w zależności od rodzaju, ilości a zatem ceny kursu dla poszczególnego Słuchacza.
- W przypadku przymusowej zmiany formy nauczania w szkołach, narzuconej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, związanej z sytuacja epidemiologiczną w kraju(COVID-19), szkoła językowa Si School zobowiązuje się kontynuować wybrane przez Słuchaczy kursy w formie online. Mogą zostać wprowadzone stosowne zmiany takie jak: podział grupy zapewniający lepsze warunki techniczne prowadzenia zajęć lub zmiana terminu czy też lektora.
- W przypadku przymusowej zmiany formy nauczania, narzuconej Szkole przez podmioty zewnętrzne(MEN, itp), kurs jest kontynuowany w formie online, a Słuchacza obowiązuje standardowy okres wypowiedzenia. Oznacza to, że jeśli Szkoła prowadzi kurs z przyczyn epidemiologicznych online zamiast stacjonarnie, Słuchacz otrzymuje usługę zgodną z postanowieniami regulaminu i sama zmiana formy nauczania nie jest podstawą do natychmiastowego rozwiązania umowy.
Cena kursu
- Cennik zajęć jest dostępny online (https://si-school.pl/cennik/).
- Pierwsze zajęcia kursu są zajęciami próbnymi odpłatnymi, po których odstąpienie od umowy następuje bez zachowania okresu wypowiedzenia. W przypadku nieprzystąpienia do kursu na okres min. jednego semestru, zajęcia próbne podlegają opłacie jako jednorazowe zajęcia zgodnie z obowiązującym cennikiem.
- Słuchacz zobowiązuje się do uiszczania opłat w całości lub w ratachw terminie; gotówką w siedzibie Szkoły lub na konto: mBank 14 1140 2004 0000 3102 8174 5971
- Terminy płatności:
- za trymestr jesienny:
- płatność jednorazowa: 30.09.23
- płatność w ratach: I rata do 30.09.23, II rata do 14.10.23.
- za trymestr zimowy :
- płatność jednorazowa: 10.01.24
- płatność w ratach: I rata do 10.01.24, II rata do 22.02.24.
- za trymestr letni :
- płatność jednorazowa: 10.03.24
- płatność w ratach: I rata do 10.03.24, II rata do 22.04.24.
- za trymestr jesienny:
- W przypadku NIEopłacenia kursu w wyznaczonym terminie Słuchacz nie może uczestniczyć w dalszej części kursu do momentu uiszczenia opłaty. Zajęcia, które ominął Słuchacz, nie mogą być odrobione.
- Szkoła może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli Płatnik, mimo wezwania Szkoły, zalega z uiszczeniem opłaty dłużej niż miesiąc. Wypowiedzenie umowy skutkuje brakiem możliwości kontynuowania kursu w Szkole przez Słuchacza, nie zwalnia Słuchacza natomiast z konieczności wniesienia opłaty za odbyte zajęcia zgodnie z harmonogramem płatności.
- Materiały uzupełniające tj.(kserokopie, testy kwalifikacyjne, testy diagnostyczne) są wliczone w cenę kursu. Jeśli lektor zadecyduje w porozumieniu ze Słuchaczami, że realizowany będzie materiał na bazie podręcznika, Słuchacz zobowiązuje się nabyć go we własnym zakresie. Szkoła ma możliwość udostępnienia zniżki do księgarni językowej, informacji udzieli recepcja.
- Dokonanie płatności za kurs (w całości lub w części) jest równoznaczne z zawarciem umowy cywilno-prawnej oraz akceptacją Warunków Umowy na Kurs Językowy w Si-School.
- Szkoła zastrzega sobie możliwość zaktualizowania cen kursów po pierwszym trymestrze w związku ze zmieniającymi się kosztami prowadzenia działalności oraz eksploatacji szkoły.
- Szkoła nie pobiera innych dodatkowych opłat.
Sprawy organizacyjne
- Grupa mini liczy 3 osoby, grupy standardowe liczą minimalnie 4 osoby, a maksymalnie 8 osób. W wyjątkowych sytuacjach, szczególnie w okresie formowania się grup, ilość słuchaczy w grupie może być tymczasowo większa niż 8.***
- Grupy tworzone są w oparciu o potrzeby słuchaczy i ich poziom znajomości języka obcego określany na podstawie testu i/lub rozmowy kwalifikacyjnej, bądź, w przypadku osób kontynuujących, certyfikatu ukończenia poprzedniego poziomu lub międzynarodowego dyplomu językowego.
- Opiekun bierze odpowiedzialność za słuchacza i jego zachowanie, ale w trakcie trwania zajęć każdy kursant jest pod opieką lektora.
- W szczególnych przypadkach szkoła zastrzega sobie prawo do zmiany lektora w dowolnym momencie trwania kursu.
- W siedzibie szkoły dzieci mogą czekać na zajęcia lub na rodziców po ich zakończeniu. Proszone są wtedy o ciszęze względu na trwające zajęcia.***
- Jeśli zajęcia nie spełniają oczekiwań ucznia, bardzo prosimy o informację (bezpośrednio do lektora lub właścicielki) – naszym celem jest dopasowanie się do potrzeb słuchaczy.
ODRÓBKI - Nieobecność na zajęciach należy zgłosić najpóźniej do godziny 21.00 dnia poprzedzającego zajęcia,w przeciwnym razie nie ma możliwości ich odrobienia.
- Kurs indywidualny – jeśli Słuchacz odpowiednio wcześnie powiadomi Szkołę o nieobecności, zajęcia podlegają odrobieniu. W przypadku niedotrzymania terminu powiadomienia Szkoły o nieobecności na zajęciach, nie ma możliwości odrobienia zajęć.
- Kurs w parze – jeśli Słuchacz odpowiednio wcześnie powiadomi Szkołę o nieobecności, zajęcia podlegają odrobieniu. Jeżeli drugi Słuchacz z pary przychodzi na zajęcia według harmonogramu i odbywa je INDYWIDUALNIE (60min), odbyte zajęcia rozliczane są jako dwa spotkania w parze (2x30min).
- Kurs grupowy trzyosobowy – odwołane zajęcia podlegają odróbce z inną grupą. W przypadku braku możliwości odrobienia z inną grupą obowiązują następujące zasady odrabiania:
- 3 odwołane zajęcia grupowe = 1 zajęcia indywidualne (termin ustalany indywidualnie);
- Kurs grupowy cztero- i więcej – osobowy – odwołane zajęcia podlegają odróbce z inną grupą. W przypadku braku możliwości odrobienia z inną grupą, obowiązują następujące zasady odrabiania:
- 4 odwołane zajęcia grupowe = 1 zajęcia indywidualne (termin ustalany indywidualnie);
- W szczególnych przypadkach, gdy nie można zastosować powyższych zasad, obowiązywać będą indywidualne ustalenia pomiędzy Słuchaczem a Szkołą.
- Zajęcia odrabiane mogą być w terminie dogodnym dla Słuchacza i Szkoły, ustalonym z lektorem oraz recepcją Szkoły.
- W przypadku odwołania zajęć z winy szkoły brakujące zajęcia zostaną odrobione w terminie dogodnym dla Słuchaczy lub data zakończenia kursu ulegnie przesunięciu.
POGOTOWIE NAUKOWE
15. W okresie nauki zdalnej prowadzonej w szkołach w okresie pandemii, Si School organizuje pomoc w nauce dla uczniów od 1 klasy szkoły podstawowej.
16. Zajęcia „pogotowia naukowego” są przygotowywane na potrzeby ucznia w uzgodnieniu z Opiekunem: materiał do omówienia, powtórzenia lub utrwalenia przekazywany jest Szkole przez Ucznia lub Opiekuna. Materiał nie musi dotyczyć przedmiotów związanych z językami obcymi: może to być program nauczania zintegrowanego dla klas 1-3 lub inne przedmioty w przypadku uczniów od 4 klasy.
17. Zajęcia „pogotowia naukowego” prowadzone są przez nauczycieli Si School, po uzgodnieniu terminu z Opiekunem. Mogą odbywać się w siedzibie Si School, u ucznia(jeśli dojazd w dogodnych godzinach jest możliwy) lub online.
18. W zajęciach uczestniczyć można indywidualnie lub w grupie. Warunkiem zorganizowania zajęć grupowych jest ten sam poziom lub materiał do omówienia dla całej grupy: uczniowie mogą być z tej samej klasy lub rocznika.
Rozwiązanie umowy
- Rozwiązanie umowy następuje po okresie miesięcznego wypowiedzenia (może je złożyć każda ze stron).
- Rezygnacja z kursu musi być złożona na piśmie – w siedzibie szkoły lub mailowo.
- Czasowa nieobecność słuchacza nie jest przyjmowana przez szkołę jako rezygnacja z kursu i nie zwalnia słuchacza z płatności.
- Słuchaczowi przysługuje zwrot wpłaty za niewykorzystane zajęcia. Wysokość zwrotu części wpłaty określa różnica pomiędzy całkowitą wpłatą a kosztem zajęć naliczonym do końca okresu wypowiedzenia.
- Wysokość zwrotu określa różnica pomiędzy całkowitą wpłatą a kosztem wykorzystanych zajęć naliczanych do końca okresu wypowiedzenia.
- Szkoła ma prawo rozwiązać umowę natychmiastowo ze słuchaczem, jeżeli ten stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa innych osób w szkole, zachowuje się niestosownie, jest wulgarny, znajduje się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, oraz zachowuje się niezgodnie z powszechnie przyjętymi zasadami współżycia międzyludzkiego.
Postanowienia końcowe
- Powyższy regulamin obowiązuje Płatnika od chwili potwierdzenia jego akceptacji podczas zapisu.
- Po przekazaniu umowy przez szkołę do Płatnika Płatnik ma 7 dni na pisemne lub telefoniczne odstąpienie od kursu. Jeśli tego nie zrobi, umowę uważa się za ważną. Wyjątkiem jest pkt 15 dotyczący zajęć próbnych.
- Wszystkie zmiany w umowie wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności.
- Umowa zostanie sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.
- Wszelkie spory wynikające z niniejszej umowy będą rozstrzygane polubownie, a w wypadku braku możliwości porozumienia, przez sąd właściwy dla siedziby Szkoły.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie zastosowanie mają przepisy kodeksu cywilnego.
- Wyrażam pełną, zgodę na przetwarzanie i udostępnianie danych, w tym w mediach społecznościowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
***
Regulamin funkcjonowania i organizacji pracy w szkole języków obcych Si School w okresie obowiązywania na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2, powszechnie obowiązujących przepisów, a także wytycznych MKiDN
- Si School Aleksandra Rek, 71-230 Szczecin, mieszczące się przy ulicy Zaściankowej 50, zwana dalej „Szkołą”, czynny jest w godzinach 8.30- 21.00.
- W budynku Si School może jednorazowo przebywać maksymalnie tyle osób, ile wskazane jest w wytycznych epidemiologicznych według metrażu sal oraz części wspólnych Szkoły.
- Uczniowie oraz pracownicy przychodzący do Si School zobowiązują się do pojawiania się w budynku Szkoły tylko pod warunkiem bycia w dobrym stanie zdrowia oraz nieprzejawiania symptomów zarażenia wirusem SARS-CoV-2 ani żadną inną chorobą oraz nieprzebywania w kontakcie z osobą na kwarantannie.
- Na terenie Szkoły mogą przebywać tylko Uczniowie odbywający w danej chwili lekcji oraz lektorzy i pozostali pracownicy. Płatnicy oraz Opiekunowie proszeni są o uprzedni kontakt z Recepcją w przypadku konieczności umówienia spotkania.
- Przebywający na terenie Szkoły zobowiązani są do noszenia maseczki lub przyłbicy ochronnej w częściach wspólnych, poza salami lekcyjnymi.
- Obowiązku określonego w pkt. 4 nie stosuje się w przypadku: a) dziecka do ukończenia 4. roku życia; b) osoby, która nie może zakrywać ust lub nosa z powodu stanu zdrowia, całościowych zaburzeń rozwoju, zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, znacznym albo głębokim, lub osoby mającej trudności w samodzielnym zakryciu lub odkryciu ust lub nosa; okazanie orzeczenia lub zaświadczenia nie jest wymagane.
- Przerwa między zajęciami wynosi 5 minut. W czasie przerwy odbywa się wietrzenie sal z dezynfekcją używanych przez Uczniów oraz lektorów przedmiotów znajdujących się w danej sali, w tym stołów oraz krzeseł. Sale wietrzone są również w trakcie trwania zajęć.
- Zajęcia w Si School odbywają się przy zastosowaniu wskaźnika, według którego na jednego Uczestnika musi przypadać co najmniej 4m2.
- W obszarze recepcyjnym oraz poczekalni jednorazowo może przebywać 6 osób, przy zachowaniu 2 metrów odległości pomiędzy osobami.
- Przed wejściem do Si School każdy klient jest zobowiązany do podania pracownikowi swoich danych osobowych i kontaktowych (imię, nazwisko oraz aktualny numer telefonu). Dane te będą wykorzystywane jedynie w przypadku, gdyby stwierdzono zakażenia wirusem SARS-CoV-2 u danej osoby.
- Wchodzący do Szkoły zobowiązani są do umycia rąk z użyciem mydła dezynfekującego.
- Szkoła zapewnia zwiedzającym środki do dezynfekcji (płyny dezynfekcyjne oraz mydło).
- W Szkole zamieszczono instrukcje sanitarnohigieniczne dotyczące mycia i dezynfekcji rąk, zakładania i zdejmowania rękawiczek oraz zakładania i zdejmowania maseczek.
- W toalecie w Szkole jednorazowo może przebywać jedna osoba.
- Si School zapewnia sprzęt i środki do sprzątania, ze szczególnym uwzględnieniem dezynfekowania powierzchni dotykowych oraz powierzchni płaskich. Prowadzony jest monitoring codziennych prac porządkowych.
- W Si School nie funkcjonuje szatnia.
- W przypadku stwierdzenia objawów chorobowych Uczeń musi niezwłocznie zostać odebrany przez Opiekuna.
- Regulamin sanitarny widnieje również na stronie internetowej https://si-school.pl/regulamin-zajec-w-szkole-jezykowej-si-school/.
- Każdy Uczeń, Płatnik oraz Opiekun jest zobowiązany do zapoznania się z powyższym regulaminem i bezwzględnym przestrzeganiem go. Pracownicy Si School są zobowiązani do pilnowania przestrzegania postanowień regulaminu.